Får dom göra så?

En sak jag tänkt på, och jag började tänka väldigt mycket på det i torsdags.. Får tidningar ta bilder på folk och lägga ut det på deras tidning? Alltså utan att fråga personen/personerna som är med på bilden om det är okej?

För det är set väl inte? Jag får ju liksom inte lägga ut bilder på min blogg om den den som är med på bilden inte vill det. Då kan jag ju bli anmäld?!

För nu var det såhär, att i onsdags så hade våran "lokala" tidning kommit in i våran buss, (ni vet ju att jag åker buss till skolan?) för att skriva om att vi alltid får stå upp för att den är så full. Och det tycker jag var skit bra för det är verkligen as jobbigt att stå upp på bussen i en halvtimme liksom. Och så höll dom på att ta kort, och jag stog ju upp, men jag tänkte väl inte precis att dom kommer sätta ut en stor bild i tidningen på det. Men det gjorde dom, i torsdags så kom den ut och det var en ganska stor bild inifrån bussen med alla som stog upp.

Jag syntes. Mycket.

Usch, alltså näe, när jag såg den bilden asså.. Jag visste inte vad jag skulle göra, vem som helst kan ju få tag på den och mobba mej resten av mitt liv liksom, eller lägga ut på facebook eller vad som helst? Och bilden var verkligen HEMSK. Hemsk. Hemsk. Hemsk. Jag ser helt ärligt ut som om kag typ bitch blickar kameran, är typ flint skallig och ser ut som en gammal gubbe med alla rynkor som uppstod i min panna.

Detta är inte ens kul, jag blev faktiskt skit sur, och nästan ledsen på nått sett..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0