hejdå då. ses nästa år!

En minut kvar till tolvslaget, 2013 SKA bli bättre än 2012! Det måste det! 
 
Har egentligen bara ett "riktigt" nyårslöft detta året, och det är att verkligen ligga i i skolan, och få de betygen jag vill ha. (Det är inte så att jag har "dåliga" betyg, men jag blir så attans onöjd och ledsen om jag får ett betyg som jag inte vill ha...)
 
Sen så har jag väl lite andra nyårslöften med, som att sluta äta så mycket godsaker, och börja träna osv, men dom lyckas jag aldrig hålla ändå. Haha. 
 
Gott nytt år alla! 

Soon 2013


Muy muy sant

För er som inte vet så betyder muy mycket, på spanska..haha.


näslim - hur de gröna storpannade kom till (aka utomjordingar)

 
Och nu tänker ju ni förstås vad/vem fan är näslim?! Och det ska jag nu berätta, feel free to get a cup of tea and a warm cosy blanket. 
 
Det var en helt vanlig dag, grått väder, eller var det sol kanske? Aja, vädret har egentligen ingenting med historen att göra, så vi går vidare. 
Iallafall, det var en helt vanlig skol dag, med läxor o lektioner o allt sånt där, vi hade SO, vi skulle läsa i våran feta SO bok om någonting jag inte minns.. Tror det var om begravningar, dop, konfermaton och sånt.. Jag började läsa medans jolene satt och blädrade igenom boken lite, tills hon upptäckte en lite konstig figur som hon visade mej..
Det var en glas begravningskista blandat med en sån där kuvös som bebisar ibland måste ligga i när de är ny födda, nivet? Men i den här begravningskista/kuvösen så låg det nått helt annat än en nyfödd bebis, ohja. Det Var en varelse med en väldigt stor panna, stora ögon, liten näsa, liten mun, liten haka. Den var blå-grön-grå.
Jag trodde först att det är väl bara någon fake utomjording. Men jolene förklarade att det inte var någon fake. Elionora kom också in i samtalet då och sa att den hette näslim, och att han hade kommit till jorden för några år sedan och de hade då tatt han och aa.. kommer inte riktigt ihåg vad det var exakt hon sa att de hade gjort, men på bilden så såg han ganska död ut.. så..  
Och jag bröjade tro på dom, liksom dom var helt serrösa när dom sa det, men vart ändå inte riktigt säker så jag gick och frågade våran SO lärare om han visste något om det. han visste inte så mycket, men han sa heller inte att den INTE hade faktiskt levt. Just då trodde jag på dom. Jag trodde på dom i flera veckor framåt tills jag på något sätt förstått att de lurat mej,, Då blev jag rätt sur, haha! 
 
Sökte på google på "näslim" och den ända bild som kommer upp är på mej och Elionora, från våran gammla blogg (jeam.blogg.se) där jag hade nämt någonting om att de lurat mej, HAHA. 
Och det var jolene som fick mej att komma ihåg näslim idag, så cred till gangster jolene! Som förövrig alldrig skrev sin version av denna händelse.. 
 
 
Men iallafall, tänk om det faktiskt finns varelser på andra planeter? Liksom egentligen, om man tänker lite, vem var det som kom på att utomjordingar måste vara gröna och ha en en meters panna? Den personen kanske faktiskt hade sätt en riktigt utomjording. Men teori är, att utomjordingar faktiskt kanske är snälla, och fungerar på ungäfer samma sätt som vi människor. Så för flera flera år sedan kanske de bästemde sej för att försöka ta kontakt med oss här på jorden, så en av dom åkt hit och visade sej för, vi kan kalla han Bertil, och när Bertil såg den lille gröne figuren belv han rädd och sprang därifrån. När han kom tillbaka till staden där han bodde i så sa ju självklart Bertil till alla andra att det fanns sånna där storpannade varelser. Ingen trodde han, Han målade bilder. Ingen trodde han. Han blev inspärrad på ett mentalsjukhus. Nej vänta.. De hade ju inte mental sjukthus för så länge sedan.. Så det visste inte vad de skulle göra med han så det fick bli halshuggning. När den gröne varelsen som visat sej för Bertill så vad som hände så åkte han upp till sin planet igen och spred ordet till de andra att människor är dumma i huvet och att de aldrig ska åka dit igen. Någonsin. 
Men bilderna som Bertil målad fanns kvar, och folk började berätta hstorier och ryktet spred sej snabbt. Och så vart det med det. 
 
Förlåt men jag kan inte lägga upp en bild på en utomjording, sökte på google, men när jag såg första bilden fick jag en mini-hjäratack så var tvungen att stänga ner sidan, och nu väntas eventuella mardrömar. 
 
-

mumintrollen är här

 
'
 
Hahahaha älskar deras videos! 
 

the typical vän

Haha var bara tvungen, hahaha! 
Men för att inte någon skulle känna sej utanför så lägger jag bara ut mina jeam kompanjoner, hehe. 
 
 

- Typical Elionora! - 
 
↑ 
- Typical Jolene! - 
 
 ↑
- Typical Adela! -

Min katt är bättre än din katt

Har ni inget o göra? Sök på youtube: ijustwanttobecool - min katt. Asbra.


random

animated gifs


Bakdax

Håller på att baka lite "kola", aka julgodis. Mums!


bara en helt konstig gif

BARA FÖR ATT jag är helt normal. OCH FÖR ATT nötkräm är asgott. OCH FÖR ATT jag blev as glad när jag såg att det fanns nötkräm i "storförpackning" på ica.  Kalla mej tjock, jag bryr mej inte. FÖR DET ÄR as gott. 
animated gifs

 (Rör sej inte bilden, upptatera sidan!)

Dagens fynd


Fail bild men här är dom

Insåg just att jag inte har visat mina nya skor som jag fick i lördags, hade ett par svart skor som jag typ hade hela tiden men dom typ cepa sej, klacken åkte typ av, jag har väl gått för mycket.. Hehe..

 


Shop until you drop

Är framme på stan och kollar på mellandagsrean med mamma, visar vad jag köpt när jag kommer hem!


Weheartit


Feeling pretty


#hehe


Digga byxorna

Precis kollat på breaking dawn part 1, och funderar på om jag ska sätta på part 2.. (Ja, jag har den....) Så jävla bra!

På bilden ser ni min outfit just nu, hehe, består av en myströja, myssockar, och mysbyxor med "bambi" och hjärtan på.. Whats not to like????????


finaste låten

 
 

Älskar den♥

Badass

Va tvungen.. Haha! Läskig bror på bilden.


Ser du stjärnan i det blå

Kalle anka<3


Då va allt öppnat

Bjuder på en bild på de jag fick idag, och nej vi är inte som alla andra och väntar tills kalle anka har vart, orka vänta liksom. Hehe.. Någon som fått nått kul än?


Dec. 24, 2012

Min första julklapp för i år blev en iPhone 4s!! Så jävla glad just nu!

GOD JUL ALLA!


Tagga jul imorgon då


vi överlevde

 

Volleybollen 2012

Ser ni mej? Står i mitten typ, med shorts!


Film film film..

Varför käns det som om kag bara bliggar om våran film nuför tiden? Jaja, här är en bild som vi tog förut när vi just, spelade in film. Den är snart klar nu! Behöver bara spela in några scener till och klippa ihop allt, sedan är det färdigt! Whio!


Movie making

Lite bilder från när vi spelade in film idag! Bilderna är snodda från http//:http://elionora.blogg.se">elionora.blogg.se!


Different faces


Ägg ansikte

Dagens pepp kommentar : du ser inte ut som ägg! Tack elionora men jo, jag ser faktiskt ut som ett ägg. Dom andra har tvingat mej att ha en fläta och jag kan säga en sak, jag passar verkligen inte i fläta!


11 saker ni kanske inte visste om mej

 
# Jag tycker att allting smakar bättre med sugrör! Speciellt varma drycker, som te, och oboy! 
 
# Jag hatar kaffe! Egentligen så vill jag väl gilla det men varje gång jag kommer nära en kaffe kopp så vill jag typ spy.. (Okej, där var jag kanske lite överdramatisk, men ni fattar vad jag menar.) 
 
# Jag har inte vart kär i någon på över ett år!..  (:O
 
# Jag är väldigt bra på att gå in i dörrkanter..
 
# Jag har rätt så krokiga och utåtstickande lillfingrar..
 
# Jag skriver haha i typ 80-90% av alla meddelanden jag skickar.. Blivit en slags konstig vana, haha.. 
 
# Jag tror inte på tandfen..
 
# Jag är sjukt sjukt rädd för alla konstiga figurer och gubbar som finns i skräckfilm.. Ändå älskar jag att se på det.. haha.. 
 
# Jag röker inte, har aldrigt provat, och kommer aldrig göra! Så jävla äckligt! 
 
# Jag hataaaaaar snö!
 
# Jag har stannat i växten.. Blev bara 1645 millimeter..
 

I bet ya didn't know that


Random

I brist på intresanta saker att skriva om kan ni kolla på dessa bilder, peace.


Sick

Åååhhh vad arg jag blir! Skrev ju igår att jag skulle till skolan idag, men när jag vaknade imorsses så sa hela min kropp bara nej. Liksom jag kan knappt prata.. Varför måste jag vara sjukt nu för? Jag tror verkligen att jag har en förbannelse, för typ så länge jag kan minnas så har jag alltid vart sjuk vid lucia..? Så himla konstigt, och jobbigt.


oh no

Och förutom det så har jag gått och blivit sjuk.. Min näsa verkar inte vilja sluta rinna, börjar få hosta, har ont i halsen, och lite huvudvärk på allt det. Mums. 
Men måste gå till skolan ändå imorgon, det är ju trots allt sista veckan vi kommer ha "normala" lektoner, får inte missa nått! Haha..!

movie

chillar med elionora just nu, hela dagen har bestått av filmning, filmning, filmning! jag jolene, elionora och adela håller ju på att göra en film i engelskan. så duktiga som vi är så ställde vi klockan på 9, och vid halv 11 vart vi i skogen med prinsess kläder, robin hood vart också där, även voldermort och harry potter.. haha! Kommer bli så grym!







Fuck this shit (snow)

Ser ut som att jag kommer komma till skolan ändå idag, fast det är typ snö storm. Tydligen så går mina bussar, men jag antar att jag kommer vara typ det ända "buss-barnet" på hela skolan, haha...


so cold

Alltså just nu är vädret verkligen kaooos. Vi fick sluta cirka en timme tidigare idag så att alla skulle kunna ta sej hem.. haha. Jag tog en buss som gick 2, var hemma vid kvart i tre, 20 minuter senare än vanligt. Men det var väl tur att bussen gick iallafall, nästan alla andra bussar i här vart inställda I HATE SNOW
 
Fail bild, so what? hehe.

Snow

Egooopic.


Jävla snö

ÅÅHH jag hatar snö!! Speciellt idag, alla bussar har typ blivit inställda, och det är liksom snöstorm ute! USCH! Och sen så glömde jag min mobil i skolan, och dit kommer jag antagligen inte komma förns på fredag... åååhhhh

Lägger ut en bild som inte alls har med inlägget att göra.


Work hard play hard


it's cold

 
it's cold
 
it's cold by mikaelalarsson 

Gjord av mej på polyvore! Du hittar mej där om du klickar på mitt namn, en rad upp!

Så sant

Ni fattar inte hur mycket det här stämer in på mej, herregud.


#haha


Sanningen om jultomten..?

Bara lite funderingar om tomten, och varför alla ljuger.


Det är med jultomten, eller tomten, som han också kallas, vad är det med det egentligen?
Alltså, vem var det egentligen som "uppfann" jultomten? Vem var det som kom på att på julafton då, DÅ ska det komma en tjock och skäggig gubbe med en röd luva hem till alla. Jag googlade de och tydligen har det nått med religion att göra, orkade inte riktigt läsa allt men nått sånt vart det iallafall.

Men liksom hur kan man gå från "hej jag är en religiös liten gubbe, och ganska känd inom de religiöst troende" till "hej jag är en tjock, behårad röd och vit gubbe som ger alla snälla barn presenter"..?
Varför säger man ens till sina barn att denne tomte kommer komma med julklappar på julafton, om man vet (ALLA VET) att han faktiskt inte finns på riktigt? Är det någon som någon gång sett han klättra ner för skorstenen och lämna massa klappar? För jag tror inte det.

Jag trodde själv på tomten när jag var liten, men varför? Jag hade ju aldrig sett han? Det var ju bara för att mamma sa att han fanns, och sen "poff" så fanns det massa julklappar under granen, bara sådär. Som barn visste man ju inte bättre. Sen fatta jag ju att det faktiskt va mamma som la dom där.

Föräldrar försöker ju lära sina barn att det inte är bra att ljuga, och sedan så ljuger dom för sina älskade små barn under hela deras uppväxt? Och sedan när barnen får reda på det så blir dom ledsna, och arga och antagligen riktigt sura för att dom personerna som lär dom att ljuga är fel, om man ljuger så får man en svart tunga, eller så ramlar den ut, och sen så har dom själva ljugit hela ens liv?

Hur knäppt egentligen?

Det är ju lite som att lära dom att det är okej att bryta sej in i någon annans hus också, för jag antar att tomten inte fått någon nyckel av alla i hela världen in till deras hem. Det måste ju vara därför han går genom skorstenen, och inte genom dörren. Och det är nog därför han åker på sin kälke med sina flygande renar, så att polisen inte ska ta han, liksom.

Och har ni tänkt på de barn som inte har det så bra, som vars föräldrar kanske inte är så "närvarande", när de får reda på den här magiske underbara snälla tomten, som kommer komma med julklappar på julafton. Sedan när det vaknar där på julaftons morgon, springer fram till granen (om de ens har nån..) och ser att det är tomt. Inga julklappar till lille Bert i år, fast han har vart så snäll, och hjälp till att passa lillebror för att mamma inte orkat. Tänk hur dåligt lille Bert måste må då.

Mitt tips är istället att inte ljuga, vara ärlig.. Jag fattar ju varför de ljuger, men ändå liksom.

NEJ MEN, nu har jag vart nog negativ, GOD JUL ALLA!


Makes you think


Bra + dåligt om vintern

Vad som är bra med vintern:

#det är jul.
# jag fyller år.
# jullov
# mysigt
# det blir "ljusare".
# det är fint med alla lampor osv.


Vad som är dåligt med vintern:

# det är kallt.
# man måste ha på sej en massa kläder, men man fryser ändå.
# allt blir så jobbigt.
# håret bli elektriskt (iallafall mitt).
# det är snö.
# när snön smälter blir det slask.
# när det är slask blir det blött.
# man måste typ va inne hela tiden för när man går ut blir man typ en snögubbe.
# folk som mular en.

Som ni kanske ser så vinner nackdelarna.. Hehe.


Asså liksom nu har det kommit typ super mycket snö hos oss, och alltså ni kanske tycker att det är fint, och mys osv, men asså har ni tänkt på vad som händer när det smälter? Liksom på vårt torg inne i stan ligger det en snöhög som är typ 100 meter hög och breds, vad händer när den smälter? Översvämning? Överslaskning?
(Ja, det var jag som kom på ordet överslaskning.)

Nej, usch. Men jag kan faktiskt erkänna att LITE snö kan vara fint, och mys men då ska det vara i december, försvinna i början av januari och sedan bli vår i januari-februari.

Mikaela OUT.


snööö

Det ät kallt.




Inställt

Inga drill flickor på tomteparaden iår, tydligen är det för mycket snö..

(Ful bild från igår..)


Godmorgon

Vakna typ nyss, sovit hos elionora inatt, supermys!
Halv tio kommer mormor hit och hämtar mej, och sedan vid 11 ska vi drilla på tomteparaden.

VET NI?! DET ÄR TYP EN METER SNÖ UTE. NEJ.


December

För alla er som inte har koll på datum, idag är det 1:a december! Woop woop, 24 dagar kvar till jul!


Hehe

Lägger ut lite roliga bilder från våran filminspelning, alltså det tar mycket längre tid att spela in än vad man tror.. Hela nästa vecka måste typ gå åt till våran film, men den kommer bli så sjukt bra!!


RSS 2.0