Vad kom först egentligen?

Asså det är en sak jag tänkt över, ni har väl säkert hört skämtet / uttrycket (vafan det nu är) "Vad kom först hönan eller ägget?"
Jag har hört det flera gånger tidigare men så jag det nyss någonstans, och så började jag filosofera lite..haha.. Nämen serriöst, VAD var först hönan eller äget? Egentligen borde man väl lägga in tuppen också, eftersom hönan inte skulle kunna lägga ägg utan en tupp? Inte sant? Så vad kom först, hönan, ägget eller tuppen..? 

Jag har helt ärligt ingen anning. För hönan måste ju ha kommit från ett ägg? Och Ägget måste ju ha kommit från en hönas bakdel? Och tuppen måste ju ha kommit från ett ägg, som kom ifrån en höna, som kom ifrån ett ägg..?! Alltså, det kan ju inte bara ploppat ner en höna ifrån himlen och bara "poff" nu kom det en vuxen höna som lägger ett ägg. Men om det var så, så måste ju det ploppat ner en tupp också eftersom annars skulle det ju inte ens finnas något ägg ifrån första början?  Och om det bara hade liksom ramlat ner ett ägg så skulle ju inte det kunna kläckas, det skulle ju dö pga att ingen höna ruvade på det? 

Åh herregud, om du orkat läsa detta är du nog väldigt förvirad. Det är jag iallafall.

OCH, förresten.. Måste hönan och tuppen "hehe" för att få ett ägg? Eller kommer ägget bara aoutmatiskt ifrån hönan..?..

 


Kommentarer
Postat av: Elionoraaaaaa

Sv: yeee hahahahaxD<3

2012-11-09 @ 19:50:43
URL: http://elionora.blogg.se
Postat av: ellen

Sv: Okej, kan kolla! :D

Kram.

2012-11-10 @ 08:10:30
URL: http://elllenz.blogg.se
Postat av: Maria

När man tänker på såna där frågor, blir man ju nästan galen, för vem vet egentligen svaret? ^^ Och man kan ju tänka hur mycket som helst xP
För säger man bara "hönan eller ägget" så måste det ju vara ägget, eftersom att det finns flera sorters ägg, inte bara hönsägg!
Men, ägget borde ändå kommit först, fast från ett annat djur, något som är likt hönan, fast att det då kom till en ny art liksom, och det var då hönan.
Haha, det blir så flummigt ^^

sv: ja verkligen, det förstår jag :/ Om man verkligen brinner för något vill man ju inte bli tvungen att sluta med det för att det inte finns material/sal till det, helt fel tycker jag :/
Men hoppas verkligen det löser sej! :)

2012-11-10 @ 12:07:54
URL: http://mariarudolphi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0